Tags

,

Cine credea ca stresul este un nimic in viata noastra se inseala. Cred cu tarie in efectele din viata de zi cu zi asupra organismului mai mult decat cred in Dumnezeu. Nu credeam in emotiile dinaintea unui examen si nici nu credeam ca unui om i se poate face rau din cauza emotiilor, nu am simtit si eram ferm convinsa si inainte de bac si inainte de capacitate ca eu nu o sa ajung asa.
Am inceput mai incolo sa fiu sceptica, pentru ca profesorii pun foarte mare baza pe subiecte care noi nu le consideram asa importante, asa fel incat m-am ars cand mi-au picat subiectele care nu le-am dat importanta, asa incat stresul a inceput sa se adune si nu numai, materie foarte multa si timp in care sa asimilez acele cunostinte nu corespundea capacitatii mele.
Am inceput sa ma stresez cu mult timp inainte de fiecare examen ce avea sa vina, a fost un stres minor. Cand examenele s-au apropriat cu adevarat, cand viata o iei in piept simt greutatea cum ma apasa pe piept.
Prefer sa stau cu prieteni 10 zile si sa rad intruna ca am picat un examen, doua sau mai multe decat sa fiu in stare de astazi.
Simt precum ca am alergat 100 km si gatul e uscat si dureros, precum cineva imi tine mana in gat si eu abia pot sa respir. De ce stresul? Pentru ca ne afecteaza sistemul nervos central, ni se elibereaza o cantitate destul de mare de adrenalina si non adrenalina, adrenalina putand cauza cresterea tensiunii, concentratie glicemiei, ritmul batailor etc iar non adrenalian provoaca anxietate, depresie, tensiune arteriala crescuta si hiperactivitate.
Si pana la urma factorii de stres de zi cu zi ne face sa stoarcem lacrimi de exasperare. Depresia este o boala si se trateaza ca atare, viata e un stres continu in doze mici, iar depresia e boala vietii.