Tags

, , ,

Mi-am facut un obicei din a scrie si a citi. Consider placut cititul, relaxant.

Cand eram mai mica imi ziceam singura, cum sa citesc eu o carte? Si adesea ii ziceam mamei ca eu nu-mi voi cumpara reviste decat daca dau cadouri la ele, pentru ca nu vedeam sensul revistelor, nu le intelegeam si nici nu mi se pareau interesante in ciuda faptului ca erau cele mai vandute si in cateva zile nu mai gaseai la chioscuri.

Apoi la prima carte citita, eram asa de mandra ca am terminat o carte de citit (adevarul ca si acum sunt mandra cand termin una, doar ca acum sunt mandra in sinea mea) incat ma laudam la cine prindeam si descoperisem ceea ce mai inainte cu cativa ani o numeam neinteresanta.  Pe atunci nu aveam calculator si nici nu ma laud ca am citit bibloteci ca nu am citit, chiar daca la bibloteca scolii aveam 2 fisiere cu carti citite. Eram in top cu ceilalti copii, obisnuiam sa luam carti, ne faceam ca citeam doar ca sa vedem fiecare cat de multe acumulam pe foaie. Si eram tare mandri, asteptand la coada pana ajungeam in fata masutei unde era o biblotecara blonda, care ne zambea si ne intreba daca ne-a placut iar noi ranjeam cu zambetul pana la urechi.

Si chiar daca trec de la un subiect la altul, faptul ca scriu si invat sa scriu, retusez, recitesc sau citesc alte bloguri, ma ajuta sa ma descopar, sa ma incurajez. Probabil, la fel cum am mai vazut la alte persoane, fiecare ajunge la un momendat si trage o linie din ce a invatat de cand are blog-ul.

Cred ca am invatat ca a scrie nu e o rusine, chiar daca nu e pe masura asteptarilor unora si ca nu scriu de dragul de a citit cineva anume.

Am invatat ca o pagina alba chiar daca se umble  cu ganduri mai putin optimiste, ma ajuta sa fiu putin mai relaxata dupa ce citesc, recitesc, recitesc si iar recitesc. Si adesea ma ajuta sa analizez probleme sau sa-mi dau seama de unele lucruri care desi le constientizam nu le dadeam mare importanta.

Am invatat sa fiu si mai putin pesimista decat de obicei. Am invatat sa am mai multa ambitie, chiar daca nu am capatat o portie mai zdravana si am invatat ca unele sfaturi chiar vin de la persoane care le pasa putin de soarta ta.

Am invatat sa merg mai departe cand viata imi pune piedici…

Am invatat ca putinii prieteni trebuiesc tinuti aproape.